Ensamhetsträningen går framåt.

Tänkte bara berätta lite snabbt att jag har en riktigt stor hemlighet att avslöja.
Men inte förrän nästa vecka kan jag göra det.


Det är något mycket mycket roligt och jag hoppas ni tycker det är lika roligt som jag.


För övrigt så har vi haft besök av Dibbe några dagar. Helmysig kille, 4 år. Ridgeback/amstaff. :)
Drake mår bra vi har nästan blivit av med utslagen och han är glad. Blir duktigare och duktigare på att vara ensam hemma också. Nu klarar han 3-4 timmar utan problem. Känns skönt.
Visserligen med sällskap av Dibbe men det är en början.
En del kan väl tycka att det är fel att träna en hund som har svårt att vara ensam tillsammans med en annan hund. Men själv tycker jag det är bättre att han lär sig av Dibbe att det inte är någon fara att vara själv hemma och att han faktiskt känner av på Dibbe att man ska vara lugn. Eftersom Dibbe bara går och lägger sig utan gnäll.
Så länge det går framåt för mig är det bra. Hur andra vill göra med sina hundar är helt upp till dom. :)


Nu är det dags att sätta igång med allt  som måste göras. Ska besöka Stockholm och kolla på en bil efter jag städat åt min far.

Hoppas alla får en fin midsommar!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Fin blogg! :D

2011-06-23 @ 22:26:33
URL: http://photobymathilda.blogg.se/
Postat av: Erika

Du kan va fin bus! Lavju!

2011-06-28 @ 22:43:17
URL: http://flatten.blogg.se/
Postat av: REBECCA

Hej! Vad vill du läsa mer av i min blogg?

Skulle bli tacksam för svar. Kram

2011-06-29 @ 12:33:30
URL: http://magicstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0