Hur vet man vilken ras man vill ha?

För mig har valet varit självklart sen jag träffade min morbrors familjs hund.
En stor svart snygg dobermannhane! Bob!
Jag visste att när jag blev stor skulle jag ha en lika vacker hund som han.
Men sen finns de ju såklart fler raser som man varit intresserad av.
Jag har mycket gärna velat ha en bullterrier.
Efter att ha kännt min pappas flat coated i 10 år så var det också en ras man tycker väldigt mycket om.
Alltid glad alltid trygg osv. När han nu har sin nya flat, också en hane gör det inte rasen mindre bra.
Nya vovven Smirre är bland de charmigaste jag någonsin träffat. En individ som honom träffar man inte ofta.

Trots detta så vet jag att nästa hund blir en dobermann. Jag är helt fast i rasen.
De är krävande jobbiga galna damphundar men de finns nog ingen som kan bli en bättre vän.
Att vara bara jag och Drake är nog det bästa som finns.
Ibland när han har sina dagar vill man bara slita håret av sig ! Man blir GALEN!
Men sen blir han den där underbara älskade hunden med sin alldeles egna personlighet.
Det är lätt att lära honom nya saker, ibland för lätt! Om du lär honom någonting roligt så använder han det jämt!
När han var liten lärde min vän Malin honom att toucha med nosen på till en början en pinne. Sedan på handen.
Nu använder han det på ALLT såfort han har tråkigt. Står det glas på bordet går han och puttar på dom.
Allt för att få uppmärksamhet.

Men man ska helt klart välja ras efter hur man själv är.
Mitt största intresse är HUND och hela min vardag kretsar i princip kring hundar.
Men har du istället mycket jobb, vill göra mycket annat ska man nog välja en ras som kräver mindre.

Jag älskar att ha Drake med mig överallt. Jag älskar när folk lägger märke till honom på stan och när någon kommer fram och vill hälsa.
Han är ingen statussymbol för mig men han är något jag är STOLT över.
Jag vill gärna visa upp honom men inte för att få respekt utan för att visa vilken underbart snäll vovve jag har.
Att han är lika glad i nytt folk som vilken annan söt golden som helst.
Jag hatar när folk byter sida av vägen bara för att han "ser farlig ut".
Han är inte farlig, inte ett dugg ! Han är en förvuxen valp som älskar ALLT!


Jag skulle gissa att en del av de som ser oss ser på Drake såhär.
Det är verkligen så illa ibland, de springer över vägen när vi kommer ibland och har redan bestämt sig för att min hund är livsfarlig.

Tur att en del ser honom som jag, som världens snällaste finaste.!
Som han verkligen är! Såhär:


Känns väl inte riktigt som att han vill döda er?



Tycker inte han ser så jättesugen ut på att äta upp människor. Iallafall inte just idag ;)



Kommentarer
Postat av: Bloggpengar

Vill du tjäna pengar på din blogg? =)

2011-04-08 @ 22:39:20
URL: http://bloggpengar.blogg.se/
Postat av: erika

NI E BÄST! finaste knähunden i machofodral.

2011-04-08 @ 22:39:32
URL: http://flatten.blogg.se/
Postat av: m i k i s h o w < 3

Din hund e så jävla söt!

2011-04-08 @ 22:49:06
URL: http://mikishow.blogg.se/
Postat av: Ulrika Persson

Så fint skrivet <3 känner igen det.... de är finast och dampigast <3

2011-04-09 @ 07:59:47
URL: http://www.123minsida.se/pumaochdiva
Postat av: Emma

Fina hunden. :) haha ja, folk är så inskränkta och dumma ibland så det liknar ingenting. Samma gäller mig och min Schäfer som inte är farligare än ett marsvin. Men men.

Jag brukar upplysa dom om att han faktiskt får mat hemma och skulle förmodligen inte sätta tänderna i en av deras snuskiga ungar ändå. . :)

2011-04-09 @ 19:40:54
URL: http://fuzzything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0